Let's study English

This is a blog for learning English

ライバル。Rival

私が英検2級に合格できたのは、ライバルがいたからです。
The reason for me to pass the Eiken Grade 2 was  because I have rivals.


私のライバルはある私立高校の生徒です。
MY rivals are  private high school students.


その高校は全員を英検2級に合格させるという特色を持っています。
The high shool havs a special feature of making all students  pass the Eiken Grade 2


「あの高校の生徒ができるのなら、私もできるはず」と思いました。
I thought, "If the students at that high school can do it, then I should be able to do it ."


現役高校生対54歳の中年おばさん。
Current high school student vs. 54- year-old middle-aged woman.


そして今日、新しいライバル定まりました
And today, a new rivalry was settled.


会社の同僚の娘さん、大学2年生です。
It is the daughter of a colleague of mine, a sophomore in college. 


今、大学で初心者向けのTOEICを勉強しているのだそうです。
I heard that she is studying TOEIC for beginners in college now.


これも負ける気がしません。
I don't think I can lose this one either.