Let's study English

This is a blog for learning English

模試:Practice test

世間はゴールデンウィークですが、私には全く関係ありません。
It is Golden Week in the world, but it has nothing to do with me.


仕事の都合で、金曜日と土曜日が休日のことが多いです。
Due to my work schedule, I am usually off on Fridays and Saturdays.


そんなわけで、今日は普通のお休みでした。
Therefore, it was a normall day off  for me today.


TOEICの模擬テスト本を購入したので、挑戦してみました。
I had purchased a TOEIC practice test book, so I tried to take it.


結果は400点台でした。
The result was 400 points.


これは想像通りです。
This is as I imagined.


もし途中でトイレに行かなかったら、もっと点数が高かったでしょう
If I had not gone to the bathroom on the way, my score would  have been higher.