Let's study English

This is a blog for learning English

時代。Times

私の職場に、小学4年生の子供を持つ同僚がいます。
There is a colleague at my work who has a child in the 4th grade.


彼女の話では、小学4年生は英語の授業があり、授業で全員英検5級を受験するそうです。
In her story, the 4th graders have an Engrish class, and they all take the Eiken Grade 5 in class.


小学生2年生になると、学校からタブレットを支給されるというのにも驚かされました。
Also, I was surprised that when they become 2nd grade elementary school students, they are provided with tablets by the school.


時代は変わりましたね。
Times have changed.


処分しようと思っていた私の英検準2級の問題集は、彼女の子供へあげることになりました。
My Eiken Level Pre-2 question booklet, which I was going to get rid of, will be given to her child.