Let's study English

This is a blog for learning English

二日酔い。hangover

昨夜はワインを飲み過ぎたので、二日酔いで頭が痛いです。
I drank too much wine last night and I have a hangover and a headache.


実は昨日、社長とランチミーティングをしたのです。
Actually, I had a lunch meeting with the president yesterday.


その際、無理なことを言われました。
At that time, he told me something impossibe.


とても腹が立ちました。
I was angry.


そんなわけで、家に帰ってからお酒を飲んでしまいました。
That is why I drank alcohol after I got home.


やめると宣言したのに、タバコも吸ってしまいました。
I also smoked cigarettes, even though I had declared that I would quit.


私は弱い人間です。
I am a weak person.
ーーーーーーーーーーーーーーーーー
hangover 「二日酔い」
president「社長」
At that time「その時、その際」
this is why「そんなわけで」
even though「〜にもかかわらず」
declare「宣言する」
weak「弱い・意思薄弱な」