Let's study English

This is a blog for learning English

老眼:presbyopia

1月に受験したTOEICの結果が出ました。
The results of the TOEIC test taken in January are in.


なんと350点でした。
I scored 350 points.


あまりのひどさにショックで落ち込みました
It was so bad that I was shocked and depressed.



一応英検2級に合格していますし、模擬テストの結果も500点ぐらいだったので、
悪くても400点代だと思って臨んだのです。
I had already passed Eiken Grade 2, and the result of the practice test was around 500 point,  I thought my score would be around 400 at worst. .



そしたら試験会場が狭くて机と椅子がとても近く、問題用紙が顔から近すぎ見えなかったのです。
However, the exam room was so small and the desks and chairs were so close together that  I could 't see the quiestion paper because it was too close to my face. 


そう、老眼です。
Yes, I have presbuopia.


座席についた瞬間「終わった」と思いました。
As soon as I got to my seat, I thought, " It's over".


なんとか見えるよう問題用紙から顔を離し、イナバウアーのような姿勢で頑張ったのですが。。。
I managed to move  my face away from the question paper and tried my best to hold it up
like an "ina nauer" so that I could see the paper.


私だけ異常に姿勢が良くて目立っていただろうな。
I must have stood out because I was the only one with unusually good posture.


ちくしょーーー!
Damn!


次回からは老眼鏡をかけて臨みます。
I will try with senior grassees next.