Let's study English

This is a blog for learning English

急死:sudden death

新しい社長が就任してすぐの頃、同僚が急死しました。
Shortly after the new president took office, a colleague died suddenly.


死亡記事の取材中に倒れ、そのまま亡くなったのです。
He collapsed during an obituary interview and passed away.


ミイラ取りが◯◯になった」ようで、シャレにもなりません。
 It was like” Many go out for wool and ◯◯” , so It isn't able to laugh.


死因は脳卒中でした。
The cause of death was a stroke.


彼は転職したてでまだ半年しか経っていませんでした。
He had only been at his new job for six months.


しかも41歳という若さで、幼い女の子を2人持つ父親でもありました。
He was only 41 years old and a father of two little girls.


彼の死亡広告を制作したのは私です。切なかったなぁ・・・。
It was me who produced his obituary ad. I was so sorrowful...


今は彼の机の上には綺麗なお花が飾られています。
There are beautiful flowers on his desk now.


ご冥福をお祈りします。
I pray for his soul rest in peace.