Let's study English

This is a blog for learning English

メルカリのおまけ:Mercari's extra

メルカリを始めて数ヶ月経ちました
I have been on Mercari for a few months now.


今では売るだけでなく、必要な日常品を安く購入するようになりました。
Now I not only sell but also buy everyday items  I need a low prices.


でもトラブルも数回経験しました
However,  I have experienced a few troubles.


最近とても嫌だったのは、商品にくだらないおまけがついてきたことです。
I recentry had a very bad feeling about an item that came with silly extras.


それは、出品者が宿泊したホテルで使用しなかったと思われるアメニティグッズやポケットティッシュ、マスク、付箋など。
They were toiletries, pocket tissues, masks, sticky notes, etc., that the sellers probably didn't use  at the hotel where they stayed.


購入した商品とは無関係だし、子供向けのものもあって私の趣味じゃないし。
They had nothing to do with the products I purchased, and some of them were for children
and not my taste.


なんだか家のいらないものを詰め込まれた感じ。
It was kind of like I was stuffed wtiht things she didn't want in the seller's house.


おまけと称して自宅のゴミを送りつけるなんて迷惑極まりないと思いませんか?
You think it's extremely annoying to sent home garbage calling it an extra, don't you?


それらは速攻ゴミ箱行きでした。
They were promptly sent to the trash.


もちろん評価は「悪い」をつけました。
Of course, I gave her a "bad" rating.


メルカリでは、相手が満足してくれるかどうか一番に考えて出品してほしいです。
On Mercari, I would like you to think first whether the costomer is satisfied with your item or not.


利益はあまり望まない方がいいです
It is better not to hope for profit too much.


みなさんに私を見習ってほしい。
I would like everyone to follow my example.