Let's study English

This is a blog for learning English

鮭。Salmon

昨晩、講演会のため、私の町にさかなクンがやってきました。
Last night, Sakana-kun came to my town for a lecture.


彼は海の環境とお魚についてお話をしてくれました。
He tolked about the marine environment and fish.


お話の全てが初めて聞くことばかりで、その中でも特に私が驚いたのは鮭についてです。
Everything he tolked about was a first time for me, but espesially what surprised me was about salmon.


実は鮭はもともと白身魚なのです。
Actually, sarmon is originally a white fish.


彼らの赤い身オキアミなどの赤いエビを食べるから赤くなるのだそうです。
Their red flesh become red because they eat red shrinps llike krill.


本来、などの白身の魚は体力がないため長い距離を泳ぐことができませんが、赤い身は栄養が豊富なので、何年も海を泳ぎ続けられるそうです。
Originally, white-fleshed fishe such as sea bream can't swim  long distance because they don't have physical strength, but their red flesh has a lot of nutrients, so they can keep swimming in the sea for years.


驚きましたね!とても勉強になりました。
That was amazing!  I learned a lot.


さかなクンの講演会を聞く機会を持つことができて、町に感謝です。
Thanks to my town for giving me have an oppoturnity to listen to Sakana-kun's lecture.