Let's study English

This is a blog for learning English

開始:Start

TOEICの勉強を始めました。
I've started studying for TOEIC.


教科書や勉強方法など全くわからず、ずいぶん調べました。
I had no idea about textbooks or how to study, so I did a lot of recerch


その時、自分が英検2級に合格できた理由は「教科書を使わなかったから」と「アプリにお金をかけたから」だと気づきました
 At that time, I realized that the reason I was able to pass the Eiken Grade 2 was because I didn't use the textbooks and spent money on apps


私はお金がかかるとと必死になるのです。
I get desperate when it costs money.


そんなわけで、今回はスタディサプリというアプリを申し込みました。
That is why I applied for an app called Study Supplement this time.


1年間で3万円です。
It costs 30,000 yen per year.


1年後、何点取れるでしょうか。
How many points will I get after one year?